Idrott i Skolan

Jag hatar att vi har idrott i skolan! Det är nog det värsta som finns. Så sjukt förnedrande.
Och så vill de införa mer idrott. Deras argument är alltid samma. "Barn blir allt mer överviktiga och sjuka" och visst det kanske stämmer men att ha idrott i skolan 1 - 2 gånger i veckan kommer inte ändra på det. Det beror helt på attityden man har gentemot träning. Okej att man har lite idrott i ettan och tvåan kanske  och sedan bara
hag mår psykiskt och fysiskt dåligt varje gång jag tänker på skolidrotten.
Varför handlar alla texter alltid bara om hur barn blir fetare när man läser om idrotten i skolan. Att allt fler ungdomar blir deprimerade då? Att allt fler mår psykiskt dåligt? För mig är idrotten i skolan en enorm stress moment! Jag har t.o.m funderat på att bl.a. bryta mitt ben för att slippa. Jag vill hellre känna smärta än förnedring.
Jag förstår att många inte skulle hålla med mig. Barn och Ungdomar måste röra på sig. Men då vet man helt enkelt inte hur jag känner.
Dethär kanske känns dumt eftersom jag försöker bli smal och man behöver träna för att nå det målet. Men jag säger inte att jag inte tycker om träning. Jag tycker inte om träning inför andra. Jag tycker inte om att duscha inför andra. Jag tycker inte om när människor dömer mig efter hur långt och hur fort jag orkar springa eller efter hur jag ser ut i bh och trosor. Ja jag gillar helt enkelt inte att bli dömd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0